söndag, januari 16, 2011

Historien om ett ensamkommande flyktingbarn


Jag fick en E-post med en berättelse från en kvinna som i humanismen och den svenska godhetens namn tagit emot ett s.k. ensamkommande flyktingbarn. Jag själv som systemkritiker har ju redan innan jag läste hennes historia varit tveksam till hur det egentligen står till med dessa ”ensamkommande barn”, i vilket fall har jag hela tiden varit emot denna typ av frivillig människohandel. Inte ens jag kunde dock föreställa mig att en del av dessa inte ens försökte låtsas som om det är på allvar. Jag vet vem som står bakom berättelsen och har kontrollerat historien med ”bekantas bekanta”. Varsågoda, här kommer den.

Hej Robsten!
Har i mitt hem upplevt följande. Eftersom svensk media är ointresserade av denna sorts verklighet (de tycks bara publicera starkt censurerat material), så skickar jag min erfarenhet till dig! 
Asylsökande flyktingbarn.
Medias berättelser och bilder av det grymma beteendet människor emellan i Afrika passerar min hjärna: Hur de slaktar och stympar varandra, våldtar och skändar. Inte minst de ofattbart grymma könsstympningarna dyker upp i tankarna, när jag funderar på att ta emot ett asylsökande flyktingbarn därifrån. Jag har blivit tillfrågad och svarat ja, det är tydligen brist på omhändertagande familjer, enligt den statligt anställda konsulten. 
En vacker dag dyker han så upp, i sällskap av en grupp skattefinansierade damer med olika befattning. Pojken, vi kan kalla honom X, är 17 år gammal och har varit med om det värsta tänkbara. Jag är inställd på att ta hand om en människa i stor nöd. 
När vi satt oss vid matbordet, reser sig vår nye gäst och går glatt till kylen där han plockar fram annan mat som han börjar tillaga. Maten på bordet passar inte. Vi blir mycket förvånade. Han är klädd i märkeskläder och har en ny mobil. X berättar att han är van att få allt han pekar på. I förtroende berättar han att han egentligen är över 20 år gammal. 
Jag frågar ofta hur han mår och söker efter tecken på oro eller ångest. Dessa finner jag aldrig. Av en terapeut bedöms X må bra. Enligt en av ovan nämnda statligt anställda var X helt klart drogpåverkad vid ankomst till vår familj. Han dricker ofantliga mängder vatten, och det ska vara kolsyrat! När det är dags för drogtest en vecka senare, vägrar han. Han kräver att annan person än jag skall följa med honom till sjukhuset. Hon kommer några dagar senare på hans order långväga ifrån. Under tiden fortsätter han sitt kopiösa drickande. Precis innan det är dags att fara till sjukhuset, återvänder han in för att dricka ytterligare. På sjukhuset konstaterar de att urinen är väldigt tunn, men det godkänns och vi får besked att drogtestet är negativt, d.v.s. han är fri från droger! X är glad, mycket glad. Det är han för övrigt nästan jämt, d.v.s. när han får som han vill. Får han inte som han vill, blir han aggressiv. Han har ett flertal polisanmälningar på halsen. Det beror dock på att de andra var dumma, enligt honom. Han blir aggressiv när han inte tillåts köpa sprit. Kanske glömmer han sin "låga" ålder då och då.
X blir mycket irriterad när han väcks redan kl. 11 på förmiddagen. Vanligtvis sover han till eftermiddag, tillbringar ca 1 tim i duschen, äter och går sedan till gymmet. Efter en tur på sta`n kommer han hem och säger:
-"Where is my food, I´m hungry".
Han klagar att vi inte serverar honom mat när han vill ha den.
Sedan avslutar han dagen med ytterligare 1 tim. i duschen och tittar på TV eller sitter vid datorn.
Jag ordnar skolplats åt X, men han är inte intresserad av att gå till skolan och lära sig svenska, han vill bara få sina papper (uppehållstillstånd) och då skall han få en egen lägenhet! Han är tidvis mycket irriterad på allt jox byråkraterna ställer till med.
-"Give me my papers, my money and my apartment, and I don`t need you!"
Ute på sta´n går han runt och frågar folk: 
-"Är du kristen?"
Vid jakande svar säger han:
-"Jag är muslim - Fuck You" och pekar för säkerhets skull finger.
Vår yngling får av svenska politiker, röd-grön eller blå regering spelar tydligen ingen roll, över 5.200:-/månad till att handla nya märkeskläder, gå på bio, gym, fika m.m. Husrum och mat får han dessutom. 
I snitt kostar ett flyktingbarn svenska skattebetalare 57.000:-/månad. Migrationsverket behöver i detta fall ca 1 år på sig att fatta beslut. Det betyder att X kostar ca 700.000:- medan Migrationsverket funderar. (Den summan skulle det kunna byggas och drivas en skola med på hemmaplan i Afrika.) Skickas X tillbaka har han märkeskläder och minnen av en hejdlös konsumtion med sig. Undrar vad det väcker för tankar och känslor hos honom och alla han pratar med därhemma?
Jag får nu höra att det finns organisationer dit familjerna i Afrika kan skicka sina "barn", mot stora summor, för att lära upp dem: Hur de skall bete sig och vad de skall säga här i Sverige för att få igenom sin önskan om ett gott liv utan arbete. När vederbörande har fått sina papper, dröjer det inte länge innan släkten följer efter. 
Familjehemsplacerare från ett annat företag ringer mig för inte länge sedan och undrar om jag kan ta emot en ungdom. Jag berättar historien ovan och hon svarar:
-"Tyvärr är din historia vanlig. Man kan undra om de fattiga barnen alls kommer till Sverige..."
De vet, men tiger. Vem vill förlora jobbet?
Finns det någon som tror att verkligheten visas ocensurerad i "politiskt obundna" SVT?  Eller våra svenska tidningar?
Byråkraterna som tjänar på flyktingströmmen blir ständigt fler.  Politikerna krälar likt förvirrade ålar efter väljarna. 
Och väljarna, när skall de vakna?
Herr X bor numer i egen lägenhet i Stockholm.

Vi tackar för din berättelse. Speciellt allvarligt är det om uppgifterna stämmer angående de organisationer som ”lär upp” ungdomar hur de skall agera för att få asyl. Det är faktiskt dags att sätta stopp för denna genomruttna cirkus nu.

16 kommentarer:

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Nu är risken visserligen obefintlig att jag frivilligt skulle gå med på att ta emot ett sånt här "barn". Men vi kan ju ändå leka med tanken, det kostar ju ingenting. Hade "barnet" gått så där direkt och rotat i min kyl så hade han åkt ut med huvudet före snabbt som attan. Väl medveten om att det förmodligen både lett till polisanmälan för HMF och efterföljande fängelse-vistelse och DO-anmälan för krängkning av hans personliga integritet med en prislapp på minst 50 papp eller så. Men det hade inte vaskräckt mig från att slänga ut fanskapet.

Robsten sa...

"Nu är risken visserligen obefintlig att jag frivilligt skulle gå med på att ta emot ett sånt här "barn". "

På ditt vanligtvis så subtila sätt har du mellan raderna förmedlat den uppfattningen att du nog inte är den ivrigaste i kön för att ta emot en ensamkommande berikare. ;-)

Farbror Sven! sa...

Vad är det för "Batikhäxa" som gått på en sådan blåsning?
Om detta nu är sant? Så det inte är AFA som är i farten nu igen!

Robsten sa...

Nä, jag har kollat historien innan jag publicerade den. En hög SD företrädare känner till historien, känner den som blev blåst (som nu verkligen öppnat ögonen och blivit politisk aktiv) och intygar att den stämmer.

Robsten sa...

OT-musik
Isengard, ny intressant musik för mig, som vanligt tvår jag mina händer Expo, jag kan inte höra att de hyllar Adolf, eller ens Mauricio Rojas.

http://www.youtube.com/watch?v=ou3-KZo9AkQ&feature=related

Anonym sa...

" De vet, men tiger. Vem vill förlora jobbet?

Finns det någon som tror att verkligheten visas ocensurerad i "politiskt obundna" SVT? Eller våra svenska tidningar?

Byråkraterna som tjänar på flyktingströmmen blir ständigt fler. Politikerna krälar likt förvirrade ålar efter väljarna".

Om allmänheten kände till detta....skulle de då rösta på SD?
Skulle de riskera att förlora sina jobb? Skulle de vilja bli betraktade som rasister? Skulle de våga gå emot konsensus?
Skulle de orka att känna sig än mer rasistiska än vad som underförstått de flesta svenskar ändå är, fastän i smyg, den s.k. smygrasismen....?
Skulle de orka säga ifrån, utan att samtidigt skämmas ögonen ur sig själva?...
Det är frågan.
Hjärntvätten är i det närmaste total?
94 % talar sitt tydliga språk....

Anonym sa...

Problemet med den här typen av historier är att de inte går att verifiera utan namn på de inblandade.
De är således väldigt enkla att avfärda som rasistisk propaganda.
Att sedan hela industrin med flyktingar och hjälporganisationer är sjuk kan väl vilken normalbegåvad person som helst konstatera.

Robsten sa...

Du har tyvärr helt rätt anonym. Jag har frågat efter namnpublicering, men av lättförklariga skäl fått nej.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Robsten, tack för den kommentaren. Nu fick jag tillfälle att sitta och små-skrocka här på söndagskvällen.

Anonym, historien har tydligen även publicerats på PI och enligt dem så har hon delgivit person-uppgifter som gjort att dom kunnat verifiera snanningshalten i den.

Robsten sa...

Ja fan! hade jag sett det hade jag inte publicerat artikeln själv. Så meningslöst.

Mikael sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mikael sa...

De fattiga barnen kommer inte hit eftersom det krävs resurser i form av pengar och personligt kontaktnät för att kunna ta sig hela vägen från Somalia eller Afghanistan till Sverige. Det blir så att de resursstarka ungdomarna som hade lyckats klara sig bra ändå kommer hit för att få en högre levnadsstandard. Det är alltså inga flyktingar vi pratar om utan ekonomiska migranter.
Väldigt självklart om man nu får för sig att tänka steget längre än att "det är självklart att Sverige ska ta emot stackars hjälplösa barn som kommer hit" och börja ifrågasätta vilka det är som faktiskt lyckats tagit sig ända hit.

Naivtive sa...

Det är bedrägeri att ljuga om information med syfte att tillskansa sig förmåner, makt eller medel. Om värdet är fråga om miljoner så kan jag inte förstå att det inte handlar om grovt bedrägeri. I och med att förmånerna består och utbetalningarna pågår år efter år så kan ju inte preskriptions resonemang vara aktuella med alla ljugande asylanter.

Hyr fängelseplatser i Sibirien och låt avvisningen ske därifrån till hemlandet, inget hemland stanna kvar i Sibirien.

Vår levnadsstandard är på väg ner i nivå med Sibiriernas medan unga afrikaner flinar hela vägen till hålet i väggen för att hämta mer pengar till nya märkeskläder eller en ny mobil.

Att inte medverka till att bedrägeri beivras är ju att anse vara medhjälp. Våra beslutsfattare borde även de vara bakom taggtråd i Sibirien då de verkar för främmande makt. Det kommer en dag när de inser och erkänner det. Vilket troikan Reinfeldt redan gjort med Mååd och Mååna i spetsen.

Anonym sa...

Bra artikel om "Ensamkommande flyktingbarn":

http://sv.metapedia.org/wiki/Ensamkommande_flyktingbarn

Anonym sa...

Så tråkigt att läsa dessa negativa tankar kring dessa barn. Vi har en kille från Afganistan som upplevt fruktansvärda handlingar från talibanerna. Killen är jättefin, hjälpsam och mån om att vi ska tycka om honom.
Han fattar inte vad svenska ungdomar gör i skolan när de inte vill lära sig något utan bara bråkar och är elaka mot läraren.
Vi har inte kunnat få en finare kille till vår familj.

Robsten sa...

den här kommentaren sjabblade jag bort, så jag publicerar den själv.

"Så tråkigt att du fått en så negativ uppevelse. Vår familj har tagit emot en kille från Afganistan som upplevt fruktansvärda saker. Han är mycket mån om att vi ska tycka om honom, han hjälper till i köket, han dammsuger, han tvättar bilen tillsammans med oss. Han gör allt för att vara en familjemedlem. Killen är jättego men mycket osäker och ömhetstörstande. En finfin kille. Vi kunde inte fått nån bättre. Han älskar skolan och fattar inte varför svenska ungdomar är i skolan när de bara bråkar och inte vill lära sig något. "